2010-01-20

Det där med pension.

Det börjar ju snart bli dags att bestämma sig för när det ska bli. Någon gång i år i alla fall. Sedan beror det lite på div omständigheter. Nu har jag i alla fall beställt prognoser för lite olika datum. Kanske får jag det i morgon.

Idag hade jag finbesök på balkongen. 3 st domherrar kom på besök. I höstas tog jag hem några stänglar med en massa frön på. Det visade sig att domherrarna gillar det där så jag får nog skaffa några fler. Någon som vet namnet på gräset? För det är nog ett gräs.

NatureFootstep.com

12 kommentarer:

  1. Fina domherrar! Pension....jaaa den är nog slut när det blir min tur :(

    SvaraRadera
  2. Det var verkligen ett fint besök!

    Jo man måste väl ansöka i tid men är det några månader kvar.
    :O)

    SvaraRadera
  3. Tveksam om det är något gräs. Är det den vänstra eller högra du menar. Domherre är väl nästan högkyrkligt besök? *ler
    Pension ja, en avledning av PENDERE! Betyder bl.a.: " hänga på vågen ", vilket väl stämmer rätt bra, eller? Och PENSUM: " Den åt slavinnorna uppvägda mängden ull som skulle spinnas på en dag."
    Ibland önskar jag att jag läst lite Latin. Ingvar.

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig bild! Det var åratal sedan jag såg Domherrar! Tack kära faster!! =)
    Jag instämmer nog i vad Ninja sa om pensionen... hehe
    Ja, latin skulle nog vara både kul och nyttigt att kunna.

    SvaraRadera
  5. Apropå gräset, är det den de sitter på du menar?

    SvaraRadera
  6. ja, det de sitter på. Det andra är ljung och krollilja.

    SvaraRadera
  7. Min första tanke var Gråbo men den tror jag du känner till. Nästa tanke gick till Gårdsskräppa men även den tror jag du känner till så jag får nog säga att jag går bet på uppgiften.
    :O)

    SvaraRadera
  8. Gårdsskräppa är det. Tack BeBEst!

    Jag har faktiskt inte hört det namnet och den finns inte i min gamla bok. Man går förbi allt möjligt i åratal utan att veta vad det är. :)

    SvaraRadera
  9. Ja, efter inläggen så ser jag vilken du menade. Jag brukar ha koll även med vissna växter. De är så vackra mot snön. ....och Gårdsskräppa är ett utomordentligt val på namnet. ...Ha det!
    Ingvar.

    SvaraRadera
  10. åå så fina domherrar... önskade jag hade den utsikten..=) Ha en trevlig helg..=)

    SvaraRadera
  11. Så där ja, då har jag hittat dig igen!!! Tyckte väl att det var något som saknades!!!
    Jag har också bytt blogg och du hittar mig numera på:
    http://frogprincess2.blogspot.com
    om du är intresserad :-)

    SvaraRadera
  12. hej där! Klart jag kommer in och säger hej! Det ser bra ut och headern är orginell. Min fotsteg är ju inte så aktiv längre. Jag sitter mest med de andra bloggarna. Foto, fåglar och fjärilar. Men nu länkar jag till dig så jag vet var du håller hus. :)

    SvaraRadera

Kommentarsfält för NatureFootstep Photography

Comments for NatureFootstep Photography