2010-01-25

Man undrar ju.........

...........vad det är för ena som skriver dataprogram. Jag skickade ju efter prognoser för pensionen. Då händer följande:
Prognos för pension from 1 maj. På pappret står det då "Prognosen utgår ifrån att din sista inkomstmånad är Oktober 2010".

Va......... om jag ska ha pension fr 1 maj blir ju sista inkomstmånaden april 2010. Nu blir ju prognosen en prognos på prognosen. Det skulle väl inte varit så svårt att lägga in 5 extra rader i programvaran så att de kunde räkna ut rätt månad för sista inkomsten. Va dåligt! :(

Vilket då påminner mig om Marie, hur gick det med dina struligheter?
NatureFootstep.com

15 kommentarer:

  1. Struligheter? Nu hänger jag inte med... ;P

    SvaraRadera
  2. Man vet ju inte hur det räknas. Kanske bara räknas ut halvårsvis/årsvis och justeras senare periodvis. Kanske bättre att ringa och fråga hur det fungerar. Dataprogrammen är nog som du sade, inte så avancerade.

    SvaraRadera
  3. Marie.
    Hon menade nog citat:
    Måste försöka vila mig i form till imorgon då jag ska till självhjälpsgruppen........

    SvaraRadera
  4. Om du bara visste hur stort och komplicerat försäkringssystemet är, så är det konstigt att de får fram något över huvud taget. Ett enda lappverk är det. Vi hade -18 i väntan på snöovädret som kommer. Brrr! Ingvar.

    SvaraRadera
  5. Klicka på mig hittar du min snögubbe. :-)

    SvaraRadera
  6. Marie, hur kan man lita på uppgifter som är baserade på en lön man inte har haft? Även om det är en prognos.

    BeBest. Klickat vare här.

    SvaraRadera
  7. Ja du säg det... :s
    Operationen blev inte av. Har för torra ögon så jag måste vänta 1-2 år på en ny metod som är på gång... *suck* Jaja, man får väl se det från den ljusa sidan, att den kommer att bli av bara inte just nu...

    SvaraRadera
  8. NEJ, så synd, förstår att du blev jättebesviken då. Det skulle jag blivit så som det var sagt. :(

    Kram i alla fall.

    SvaraRadera
  9. Ja, besviken blev jag men det gick ganska fort över när jag fick höra att det inte är helt kört, även om det tar ett par år... Jag vet inte om jag börjar bli van att tackla motgångar eller bara är bättre på det efter åratal av dem. ;)
    Kram tillbaka! ♥

    SvaraRadera
  10. Det är väl INTE svårt att göra en prognos av något som inte finns. Jag lyckades ju bara jobba ett fåtal år, och min ATP-poäng prognostiserades (puh) till: 2,41!! Så då förstår du varför jag är en " fattigpensionär " T.o.m. ålderspensionärer som aldrig arbetat har högre pension än jag i slutändan, efter alla bidrag o.dyl.. Trots det kan jag spara mycket över 3000:-/ mån. Har lärt mig leva billigt. Som utbildad Maskiningenjör har jag inte körkort och följaktligen ingen bil. Något för Guinness rekordbok? *fniss

    SvaraRadera
  11. ..... och en prognos är just det, inte det slutliga utfallet. Ja, motgångar blir man väl rätt VAN vid. Det bästa är att ta några djupa andetag, och försöka slappna av även om det tar emot.
    .... ha det bra i den nya snön! För mig är det slutvandrat den här: " de långa kalsongernas natt ". Hoppas på en tidig vår.
    Ingvar

    SvaraRadera
  12. Jag antar att du kollar något annat än Let's dance nu.
    Det var otväntat Agneta och Tobias som åkte ut.
    :O)

    SvaraRadera
  13. tack för det . Det stämmer att jag kikat på annat. :)

    SvaraRadera

Kommentarsfält för NatureFootstep Photography

Comments for NatureFootstep Photography