2010-09-23

Blivande pensionär

Tja, man  kan ju inte undgå att man snart är pensionär. Det sägs ju att vi har så dåligt med slantar med tanke på pension, skatter osv.

Men vad många som vill ha de stackars kronor vi får. Jag är inte ännu pensionär. Men jag har redan fått 3 stora glassiga tidningar från pensionärsföreningar. Och alla vill dom ha in medlemsavgifter mm.
Det började med PRO-pensionären.
Sedan kom SPRF-tidningen
och till slut en bamsetidning från SPF, Veteranen.

Och alla vill de ha pengar. Månne det dyker upp fler?

NatureFootstep.com

7 kommentarer:

  1. Å jisses, jag visste bara att PRO fanns...

    SvaraRadera
  2. Pensionärer borde ju få pengar i stället!
    Jag undrar hur det blir när det nya systemet slår fullt ut. Jag kommer inte ens att få halva min nuvarande lön i pension och det är fler än jag som drabbas.

    SvaraRadera
  3. Ja, det blir nog inte så mycket mer anbud av det slaget. De intresserade brukar vara på hugget när det gäller våra riksdaler, innan skattmasen ´snikar´ åt sig dem. För övrigt håller jag med Ninja om att få extra slantar: Det är ju trots allt vi som har TID att göra av med dem; eller? *ler Ingvar.

    SvaraRadera
  4. Det sades på TV igår att unga människor borde spara minst 1400 kr i månaden, till sin pension om den skall räcka. Fast många verkar ha så gott om pengar nu för tiden så de fixar det nog. De har råd med så många grejor och resor m.m.

    Själv har jag ju sparat som en galning....... Är man ensamstående så blir det inte fett nu heller, om man inte har extrapengar.

    Kommer ihåg att jag blev jätteförvånad när jag kom på att gamla pensionärer, även efter 70-årsåldern när pensionen sjunker, betalar skatt på sina fjuttpengar?!

    SvaraRadera
  5. ja, det är svårt att begripa hur något går ihop sig. Och staten skulle väl spara på att låta pensionärer slippa skatt. Jag menar, skicka pengar fram o tillbaka till ingen nytta.

    SvaraRadera
  6. Om inte pensionärer betalar skatt, vad ska RSV syssla med då? De ´månar´ nog om sina anställningar, eller? Pensionssystemet + andra fackrelaterade pensioner är minst sagt en snårig historia. Innan jag blev ålderspensionär så hade jag mindre än en vanlig folkpensionär UTAN ATP. Nu fick plötsligt DUBBELT så mycket i 4 år, utan att riktigt veta varför. En ( ): I natt var jag ute med pannlampan, och njöt den starka doften av Skvattram i de dimhöljda nejderna. Värt besväret bara det. Sedan plockade jag 1 liter kantareller också! *fniss Ingvar.

    SvaraRadera
  7. Ingen av de där tidningsskickarna lär få med mig i sina rullor. Jag har redan valt en fortsättning på min gamla fackliga tillhörighet och den får duga.
    :O)

    SvaraRadera

Kommentarsfält för NatureFootstep Photography

Comments for NatureFootstep Photography