2010-10-21

Plottrigt värre.

När jag var 16 år fick jag lön varje fredag. Och mamma fick 5kr av de 25 jag fick ut.
Sedan fick man månadslön. Det var bra och funkade finfint.
När jag blev arbetslös fck jag helt plötsligt ersättning varannan vecka. OK, det gick ju. Men blev lite stökigare.

När jag kom över till Försäkringskassan fick jag ersättning en hel månad i efterskott. Så vid övergången blev det lite struligt då man helt plötsligt blev efter i inkomsterna. Men utgifterna skulle ju betalas som vanligt.

Nu blir jag pensionär. Och kommer att få pensionen i småpytsar. Med eftertryck på SMÅ. Ooch på olika datum.
  1. Allm ålderspension
  2. Premiepension
  3. Alecta tom okt 2015
  4. SPP tom okt 2015
 Är det inte fantastiskt så säg?
NatureFootstep.com

11 kommentarer:

  1. Milda makter! Man kan ju undra varför inte pensionsmyndigheten kan sköta alla? Det är ju år 2010 för sjutton. Kan man tro på att alla får det de skall ha.......

    En del har nog lätt att missa något, om inte alla ställen sköter sina utbetalningar, kan man tänka! Inte alla som är om sig och kring sig.

    Nu har du inte många dagar kvar till det skall hända!

    SvaraRadera
  2. Ja,så är det allt! Rörigt värre! Jag har precis likadant, men varför klaga: Många bäckar små....!Och mer rörigt för mig som var Förtidspensionär innan allmånna pensionen. Här får vi gå sakta och försiktigt i snön och ishalkan, men det hör väl till ålderdomen. *ler Ha en bra veckända,

    SvaraRadera
  3. man får kanske va gla. Det håller väl hjärnkontoret allert!

    SvaraRadera
  4. Haha, myndigheter och dylikt ska alltid krångla till det så mycket som möjligt och du får ju heller inte glömma att söka bostadstillägg varje år nu! ;) Jag har "sparat" ihop fyra veckor av a-kassan så jag har fått en "hel månadslön" i rätt tid innan räkningarna. Nu vet jag inte vad som händer när jag nu ska ha en del från af och en del från soc... *suck* Jaja. Hoppas allt är bra hos dig. Kramis! ♥

    SvaraRadera
  5. Marie, igen...2010-10-22 20:50

    PS. Eftersom jag har socbidrag också så spelar det ingen roll om de andra bidragen kommer i för- eller efterskott så de är bra på det viset, man står aldrig utan pengar att betala räkningarna med. ;D

    SvaraRadera
  6. jag känner igen det där. Hoppas det funkar. Så du är halvtids arbetslös och halvtidssjuk? Jag säger då det. :(
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  7. Marie lever nästan en Schizofren tillvaro i händerna på olika samhällsinstanser. Hugaligen! Var ute i ´fullt´ månsken i natt. Riktigt trevligt, och pannlampan behövdes nästan inte. Jag har ju hel- och halvljus, men i min ålder skulle jag vara betjänt av ´parkeringsljus´ också. *ler

    SvaraRadera
  8. Nej, jag är inte sjuk överhuvudtaget. Enligt fk i all fall. Har fått stå till arbetsmarknadens förfogande, 100 %, sedan 31 maj. Komplicerad, kan man kalla min situation... :S

    SvaraRadera
  9. aha, men då får man väl gratulera till friskheten då. ;(

    SvaraRadera

Kommentarsfält för NatureFootstep Photography

Comments for NatureFootstep Photography