2011-02-28

På nollan

Det har ju varit lite varmare ett par dagar. Inte tö, men i alla fall. Ingen ny snö heller.

Vad händer då? Jo. det blir skitigt i alla bemärkelser. Snön är gråslaskig, gulprickig och med bruna kletiga fläckar här och var. Varför då? Ja, det gråslaskiga kan man inge göra mycket åt. Men det andra? Som beror på lata hundägare som tror att det som göms i snö aldrig någonsin kommer att synas mer. Och som därför struntar i att ta med sig skiten hem.

Inte nog med att vintern tar på humöret, man kan inte ens gå som folk ute på promenaden.

Ni missar väl inte att Costa Rica bilder och ext ligger på flera bloggar?
Både på Photography, Resor och CR Fåglar.
Ha´ det!
NatureFootstep.com

8 kommentarer:

  1. Jösses!! Marie påpekade det om hundarna i den strängaste vinterkylan. Hade tänkt kommentera med att de kunde ju ta upp sk--ten, och VÄRMA händerna en stund! Annars får vi väl hoppas på nysnö så här i början på månaden, eller?? Ha det bra och ta på dig gummistövlar. Minns farmor som hade hål i sina, när hon grävde i gödselstacken. Hon behövde ingen ´deodorant´iaf., men Ketty gjorde ren fötterna, stackarn!

    SvaraRadera
  2. ...och i morse 6:15 gick jag till Vimmerby över Vena, vilket tog drygt 5½ timme. Handlade lite Reaböcker och lite mer ´udda´ musik. Så det var skönt och givande. Passerade TOKARP och funderar på att flytta dit. *ler
    Längs vägarna fanns ingen hundsk--t, ett litet tips i all välmening:

    SvaraRadera
  3. Idag måste jag gå ut i den smutsiga vintern. Det är ju inte bara isigt ute, utan man får ju gå försiktigt nu när alla dolda saker kommer upp till ytan. Vet inte hur det ser ut nu, har inte varit ute så mycket på grund av foten. Bokrean har jag inte varit på då förstås.

    SvaraRadera
  4. blev lite full i skratt när radio Östergötland läste upp min insändare i ämnet igår. :)

    Bokrean?? Den har jag glömt!

    SvaraRadera
  5. Ja, Marie och jag läser en hel del, så det är fint att fylla på med böcker till en billig penning.
    Var ute på efternatten i 4 timmar. Det var klänge sedan, men jag hörde en Uggla ganska nära mig. Alltid lika trevligt, och lite häftigt. Ha en bra weekend.

    SvaraRadera
  6. Tycker också att det var kul att de läste upp ditt mail i radion. ha, ha....Det bevisat att man ibland kan göra sin röst hörd, om man hamnar i rätt forum!

    Kommer fortfarande inte i mina vänstra vinterskor. Är lika svullet idag som på bilden jag lade ut på bloggen i Fredags. Puh!!

    Den enda bok jag vill ha just nu är Barbara Steisands bok om hennes gamla lada som numera är en blandning av lantgård och paradis.

    Och så ryggen ):

    SvaraRadera
  7. Jag var ute och snöpulsade på em., och funderade på hur många arter det finns av Kolibri. Finns visst över 300 arter och över 100 släkten. Jösses så mycket ögongodis. De har visst ca. 1000 fjädrar, och man kan ju ´klura´ på hur de får plats med allihop? Vi fick första ´vårregnet´, så nu smälter nog den lilla snön vi har kvar härnere. Ha det....!

    SvaraRadera
  8. fniss. jo det kan bli rätt komplicerat att sätt rätt ID på dom.

    SvaraRadera

Kommentarsfält för NatureFootstep Photography

Comments for NatureFootstep Photography