2011-04-18

Nu drar jag igen

Nu har jag deklarerat och jag har blött ner min kanot.

Fast jag har inte tippat i med den. Däremot var jag tvungen att tvätta av lite spindelväv och gammalt damm. Jag paddlade bara upp till Kvarn för det blåste rätt bra.

Deklarerar gör man ju numera på internet och med förinskrivna siffror. Visst är de lite trist? Det underliga är dock att URL:en till skatteverket inte står på blanketten. Den får man gubevars leta rätt på själv. Visst var det tråkigt göra förr, men man kände sig ändå lite viktig när man skulle göra deklarationen. Och den avslutande promenaden till inkastet på skatteverket, visst saknar jag den i alla fall.

Hur som haver, i morgon, tisdag drag jag ner till Malta om nu allt funkar. Jag har ju inte gjort ett skvatt själv. Min dotterdotter är den som håller i trådarna. Jaja, de blev ju stora de också.

GLAD PÅSK på er alla.

NatureFootstep.com

9 kommentarer:

  1. Hade tänkt fråga om du fått ut kajaken. Det har ju blåst ganska bra de senaste dagarna.

    Ha, ha... Ang. deklarationen. Du är nog stressad inför resan.

    Adressen står längst ned till vänster på första sidan av. Inkomstdeklarationen och på kuvertet.
    Koderna fick jag leta efter. Fast de stod ju på specifikationen.

    Kommer ihåg att jag tyckte det var jättejobbigt att deklarera förut, så jag föredrar att kunna göra det på nätet.

    Ha det så bra på Malta.

    P.S. Ang. mitt nya problem... Upptäckte sent i går kväll, att jag nu fått kraftiga utslag högst upp på insidan av armen. Kan vara därför jag har dessa smärtor. Kanske inte tål att äta pepperoni flera dagar i rad?

    SvaraRadera
  2. Visst ja, lite mer "väldigt intressant" info.

    Idag når min stortå ned till golvet när jag stå, ha, ha......

    SvaraRadera
  3. ja, fast jag tyckte ju adressen skulle stå där koderna var. :)

    Bra med tån, dåligt med armen. :(

    SvaraRadera
  4. Håller med om adressen.

    Usch armen ja.... Tänk om jag fått bältros eller något sådant. ):
    Man kan ju misstänka allt möjligt
    läskigt.uhuuuu

    SvaraRadera
  5. Ja, jag tycker att deklarationen var roligare förr. Jag är ju lite av ett ´sifferFREAK´. Det är FETtisdag och ´påskarna´ bara går utan någon SEMLA. Sist var visst när jag bakade själv för många år sedan. Vi kanske får se någon Malteserörn? Trevlig resa och Glad Påsk!

    SvaraRadera
  6. .... eller MalteserFalk. Hoppas du klarar dig bra där nere, fast du har väl hela NATO-styrkan i ryggen!

    SvaraRadera
  7. Tänkte på ödlan. Hos farmor fanns det en liten sten i tomtgränsen mot skogen, där det fanns ett par stycken. Jag brukade sitta där och vänta ut dem. Efter några dagar hade de vant sig vid min närvaro. Kunde röra handen lite sakta, utan att de blev skrämda. Utanför utedasset låg det en bredräfflad gummimatta. Under eb period på somrarna kunde jag kolla riktigt små flugor, som gick mot varandra med utspärrade vingar ...tills den ena ramlade av upphöjningen. Lite som ´herre på täppan´! Jag har aldrig haft så stora krav på nöje! *ler Kul att observera sådana mikrohändelser.

    SvaraRadera
  8. hann du med sådant? Jag tyckte bara vi jobbade när vi var där.

    SvaraRadera
  9. Det var när farmor var ensam. Men en sak inne i förrådet utanför kammaren kommer jag ihåg. En mörk mörk natt så ramlade det ner en stooor skalbagge i mitt hår. Med en lykta till hjälp, så lyckades jag hitta den i sängen, ...och sedermera klurade jag ut att det var en Noshornsbagge. Nästan lika stor som en Ekoxe. Enda gången jag sett någon. Lite läskigt var det då iaf..

    SvaraRadera

Kommentarsfält för NatureFootstep Photography

Comments for NatureFootstep Photography