2011-08-24

Det blev fel.....

....info sa de på Telia. Så nu har de tagit bort räkningen. Sa hon i alla fall. Och eftersom det blev så fel så får jag behålla modemet till kontantkortet. Gratis. Så jag tror jag tjänade på det. Men känner nog att det inte var värt det.

Sedan ringde jag Comhem. De skulle ju ta in nya beställningar från d 22 aug. Men det var fortfarande inte inlagt i deras system. Så han tog emot det i alla fall och la det på väntelsita. Så jag har väl en preliminär beställning på bredbandet då. Få se om det funkar.

Sedan gav jag honom ett förslag som jag kom på när jag satt i deras trista växel.
Sätt ut alla valmöjligheterna på webben och alla brev. Så att man redan från början vet vilken siffra man ska välja. Tex 2 för beställning eller 5 för felanmälan. Skulle underlätta massor och undvika mängder av irritation.


NatureFootstep.com

9 kommentarer:

  1. Ja då får vi hoppas detta fungerar nu då och att de inte tappar bort beställningen!

    De har i alla fall rolig reklam tycker jag....

    SvaraRadera
  2. Inte mycket jag begriper av din utläggning. Måste du ha Modem till kontantkort? Annars vill jag nog ha skriflig bekräftelse via brev eller mail på sådana saker, och inte bara muntligt. Det bäddar för krångel. Är väl lite gammaldags. Annars var ju din idé bra, för det tar en evig tid när de ska gå igenom alla alternativ. Fast första kontakten via telefon fungerar ju ändå inte, om man inte har något papper från företaget. Hur som helst så brukar man ändå bli felkopplad hit och dit. Mina frågor brukar ändå inte rymmas i de olika alternativen. *ler Allt ska ju vara så "enkelt" nu för tiden, eller? Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Jag har beställt mobilt 3G från Tele2. Bättre fart än så lär de inte orka med i dessa trakter under de närmsta 2 åren.
    Mobilen funkar ju så har jag den och datorn har jag vad jag behöver för att sköta mina kontakter med omvärlden.
    Hur det blir med TV är tills vidare skrivet i stjärnorna. Få se om jag slår till med något programpaket efter v.40 då allt tydligen ska vara klart.

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. http://www.youtube.com/watch?v=yflCLOy6l34&feature=player_embedded

    Hurra, jag har hittat en hel dator med allt till dig, om det andra inte fungerar.

    Kul är den i alla fall och den fungerar ju tydligen eller är det fake!?? He, he......

    Minis är mysigt......

    SvaraRadera
  6. ingvar, man har ju en donkel eller vad de nu heter. det är väl som ett modem.

    BeBest, bara att hoppas att du får täckning då. Telias mobila bredband ville ju inte alls vara med här.

    Lil, den lille var ju jättesöt, fast musen verkade lite besvärlig att hantera. .)

    SvaraRadera
  7. Jag var tvungen att kolla : den heter visst Dongle. För att ansluta till datorn, om jag fattar rätt. Inget för mig för jag använder nästan aldrig mobilen. Har man väl kommit till en växel, så tryter snart tålamodet. Prata i telefon gick ju bra när jag var ung och kär. *ler Datorn har jag till banken, hålla mig uppdaterad via DN, så jag får lite "relevanta" nyheter, och sköljer över Marie med mail. Det blir som en dagbok som hon sparar som minne, när det har svartnat för mina ögon. Tekniken skulle bli så enkel vartefter, men köper man EN pryl så behöver man ett par, tre till för att allt ska fungera. Så både Datorn och TV:n och den inspelningsbara DVD:n har jag mest som sällskap. TV-programmen är så bedrövliga med alla billiga (kostnader för produktion bl.a) påhitt i form av intelligensfriade serier. Man kan undra hur det står till med många ungdomar ...egentligen? Men många tittar ju på allsång (det absolut värsta jag vet) Idol, mat och bygg. Huvaligen. Ibland önskar jag mig tillbaka till någon gammal backstuga utan allt. Har iaf. ingen musik när jag är ute. Det sjunger i skallen ändå! Är ju ingen mening att gå om man inte kan insupa alla naturliga ljud, Fattas ju liksom en dimension då. Hoppsan! Det blev en lång utläggning, hoppas du ursäktar? Det ser ut att bli en fin dag, så det går att njuta en stund.

    SvaraRadera
  8. det var ju till datorn jag skulle ha mobilt bredband. Den lilla telefonen/mobilen jag har berörs inte. Jag har en gammal sådan med kontantkort.

    SvaraRadera
  9. Mitt mobila bredband är bara en 3G USB-sticka, så det var gjort på ett par minuter att få det uppkopplat. Ja, det finns så mycket grejer, så det måste ju vara ´dösvårt´ att välja RÄTT.

    SvaraRadera

Kommentarsfält för NatureFootstep Photography

Comments for NatureFootstep Photography