2011-08-23

Telia

Nu får jag verkligen fnatt. När jag kom hem från skogen i eftermiddags hade jag fått ett brev från Telia. En faktura på 1855:- som de tydligen tycker att jag ska betala.

För en månad sedan beställde jag ju ett mobilt bredband från Telia. Tyckte det skulle vara bra att ha och sedan har de ju garantier som skydd utifall det inte fungerar. Inom en månad hade man rätt att avsluta om det inte fungerar. Sas det.

Nu sitter jag här med en räkning på 1855:- för ett bredband som inte fungerade hemma hos mig. Enda uppkopplingen jag gjorde var hos Lil ung 15 min. Det blir dyrt det. De debiterar mig en engångsavg på 250:- och sedan 89:- per mån i 18 mån. De anger också att jag har haft trafikavgift i 4 dagar för en avgift på 0:-.

Jag förstår inte vad det handlar om. De avslutade ju abonnemanget och ändrade det sedan till ett kontankort.

Nu är jag skittrött på allt det här. Om Telia envisas med att de ska ha pengarna så skiter jag i Internet hädanefter. Jag har ännu inte beställt bredband från Comhem. Så jag har inte bundit upp mig ännu.

Och telefonen är avslutad. Tele2 har inte ens besvärat sig med att besvara mitt brev om att jag bestrider kostnaden när de inte kan leverera bredbandet. Nu ska jag bara ha kvar den lilla med kontantkort.

Jag kan gå till biblioteket när jag ska betala räkningar. Sedan kan jag lägga pussel och spela kungen de nästa 25 åren. Tills jag kolar.

NatureFootstep.com

4 kommentarer:

  1. Hoppas det ordnar sig. ¨

    Kommer ihåg mitt bekymmer med IKEA. Tog flera veckor, men till slut fick jag som sagt tag på en tjej som fixade det och skickade bekräftelse på kontojusteringen på mail. Tog ett bra tag! Puh.

    Det verkar inte fungera så bra när inte samma personer som tar emot telefonsamtalen skall sköta saken praktiskt! För många kockar......

    SvaraRadera
  2. Jag är glad att det är gubben som sköter telefonabbonemangen.....jag behöver inte bry mig, jag surfar och snackar bara.

    SvaraRadera
  3. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13516684.ab

    Tyckte detta Utsiktstorn (se länk) var skrattretande. Duktigt folk som varit involverade, ha ha. I alla fall sparsamma.........

    SvaraRadera
  4. Ja, nu har jag läst det här. Är visst en riktig soppa du hamnat i. Jag köper kontantkort från Telenor till mobilen. Inget modem där, så det fattar jag inte. Telias mobila bredband är inga problem, mer än att det ´kopplar ifrån´ emellanåt här nere i storskogarna. Men det är bara att koppla upp igen, fast det går ju lite långsamt ibland på så sätt. Ja, jag lägger mycket PUSSEL medan jag väntar. *fniss Annars skulle ju ´teknik´ vara till för att underlätta vardagen. Undrar vart det försvann på vägen? Ha det ... trots allt.

    SvaraRadera

Kommentarsfält för NatureFootstep Photography

Comments for NatureFootstep Photography