2011-09-22

Dagens TV

Nu har jag ju tillgång till kanalerna igen, om än lite kryptiskt.

Så härom kvällen satte jag mig för att titta på den nya serien om Kung Artur. 6:an tror jag  det var.

Det tog inte lång stund förrän man kommit underfund med hur denna version är.

Efter några scener kom första omotiverade dråpet. Lite senare har Morgan träffat sin påtänkte allierade. För att få honom dit hon vill "förför" hon honom. Men vi kommer förståss rätt in i sängkammaren. Och där går det  vilt till. De gökar så stickor o strån ryker och dessutom ska de föra en konversation under tiden.
Jag misstänker att de var bundna vid sängen för annars hade det inte fungerat.

Efter det kom det lite till slagsmål och avskurna halsar. Men då stängde jag av.

Om jag ska fortsätta titta. Nej, det tror jag inte.

Brukar inte den här sortens filmer vara av det kyska slaget??

Jag hade nog inte behövt få ordning på tv:n.
NatureFootstep.com

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

8 kommentarer:

  1. Var det serien Camelot du tittade på?

    SvaraRadera
  2. Visst var det Camelot! Problemet i vår ålder är att vi sett alla historier/program många gånger. Man kan inte ens lära sig något i Vetenskapens Värld, som man inte kunde förut. Jag spelar in det mesta på DVD:n så jag kan spola förbi reklam och alla ´sängbrottningsscener´ Ska man lära sig något, så får man lyssna på radions P1 eller på nätet. TV:n har jag enbart som sällskap och för sportsändningar. En bisittare i cykel-VM sade att nu kommer det ´Hydrometeorer´, när det började regna. Det har varit mycket Hydrometeorsvärmar i år! *ler Där lärde jag mig något.

    SvaraRadera
  3. Visst var det Camelot, ett riktigt botten-napp,

    Jag har samma erfarenhet av vetenskaps programmen också. Bara repriser.

    SvaraRadera
  4. Jaha, undrade precis idag vad jag missat för roligt för det är ju tredje avsnittet som går i helgen men då behöver jag inte besvära mig med att leta upp de första två. Tack till er! ;D

    SvaraRadera
  5. Riktigt skräp är vad det är! Usch så trist! Lyckades slösa bort några minuter jag också!

    SvaraRadera
  6. Kul att ni uppskattar TV-programmen så enormt. *ler Fast de yngre som inte sett liknande förut kanske tycker de är bra. Vi har ju nästan(?) vuxit ur barnskorna. Jo, jag sökte på Talgsvamp för jag ville veta lite mer. Då dök din ´grej´ upp överst på Google!! Har du kunnat lägga ut det, eller söker Google igenom Bloggar också efter relevanta svar. Vet ju att man kan komma in på dina Bloggar via Google. Fast i så fall kanske alla träffar man får kan starkt ifrågasättas, eller? Stjärnhimlen var fantastisk så här på Höstdagjämningsnatten. Fast den störtande satelliten undgick iaf. mig.

    SvaraRadera
  7. i o för sig har jag ju sökord, men Google har ju också cravlare (tror jag de kallar dom) som söker igenom materialet på internet. Att min talgsvamp kom överst beror nog mest på att det nog inte finns så många inlägg med det ordet eller foton med den taggen / sökordet.

    SvaraRadera
  8. Ja, det fanns bara några stycken. Vad jag menar är : att man ska nog inte tro på allt som finns på just Google. En del kanske har ´rymlig´fantasi i sina bloggar?

    SvaraRadera

Kommentarsfält för NatureFootstep Photography

Comments for NatureFootstep Photography