2011-12-26

Hå,hå,jaja...

...Hå,hå,jaja.......hör vad det blåser i träa ida´.


Uppföljning.
Kl 0.45 vaknade jag till fast jag knappt somnat. En duns på balkongen fick mig att gå upp. Strömmen hade gått så jag fick leta reda på en ficklampa. Balkonglådan som var på översta hyllan hade blåst ner och gått sönder. :( 

Så jag plockade ner det övriga som jag misstänkte också kunde ramla. Det var inte särskilt kallt och det var lugnt mellan stormbyarna. Strömmen var borta ung 45min - 1h. Så det var inget problem. Kl var över 3 när jag somnade.

Nu fick jag i alla fall bekräftat att elementen kallnar när stömmen går. Så jag vill INTE ha strömavbrott i flera dagar.

Ska komplettera med någon bild sedan.
NatureFootstep.com

5 kommentarer:

  1. Extra städnng är ju aldrig kul!

    Tur ändå att det stormade som värst och blev strömavbrott på natten och att man inte var tvungen att gå ut!

    Här var det avbrott i ca tre timmar, kl 24.30 - 03.20. Kl fyra fanns det ström igen. Vaknade minst en gång i timman den natten. Hade nytta av mitt nya förstoringsglas med ficklampa och mina smålampor som går på batterier.......

    Jag har fjärrvärme här.

    SvaraRadera
  2. Det är inget större problem för oss om vi blir utan el en timme men när det dröjer dagar kan det bli svårt för många att klara sig. Är man beroende av el för att få fram vatten och ha varmt, då blir ett strömavbrott riktigt bekymmersamt!
    Drabbar det ett helt samhälles alla funktioner då blir det riktigt intressant att se vad folk tar sig till när de varken kan använda sin urladdade mobil, inte kan handla eller få någon bensin ur pumpen. Vi är sårbara!

    SvaraRadera
  3. Det har jag tyckt länge och inte blir det bättre med tiden. :(

    SvaraRadera
  4. ... jag ligger (inte) på soffan, eftersom jag ingen har heller!Vi har klarat den värsta blåsten här nere i vinter. Vi hade ju både Gudrun och Per! Vi hade + 10 igår natt. Jag har ju min superstarka panlampa när det blir avbrott. Antagligen får vi vänja oss vid klimatets konstiga växlingar!? Ha det så gott, och håll i den eventuella hatten. *ler

    SvaraRadera
  5. Oj, inte kul det där!
    Efter att ha tagit en paus i mitt liv så har jag så börjat blogga igen efter att ha saknat det, jag har bytt adress till coolbettan.se
    Vi hörs!

    SvaraRadera

Kommentarsfält för NatureFootstep Photography

Comments for NatureFootstep Photography