2012-02-18

Tummen upp o tummen ner

Jösses vilka låtar de körde idag. Ja, Melodifestivalen alltså.

Tummen upp för Molly även om hon inte riktigt kunde axla den nya stilen.

Men pojkband...vaddå? Samma gamla låt de spelat i 20 år nu. Inget av intresse.

Andreas....har jag aldrig gillat. Det är nåt med benföringen. ;)

Mattias....märklig kille. Jag blev helt paff när de sa att han vann Let´s Dance. Det gjorde han ju, jag såg det ju. Men killen är totalt osynlig. Han gör inget avtryck alls.

En jag faktiskt gillade var tjejen med alla trummorna. Såg mysigt ut.

Sista numret som gick till finalen avstår jag från att kommentera.
Sen var det väl någon mer...??

NatureFootstep.com

10 kommentarer:

  1. Ha, ha,,,, det är som det brukar :)

    SvaraRadera
  2. Melodifestivalen ... ?

    Den fortsätter jag gärna att missa. Det hedrar mig! :-)

    SvaraRadera
  3. Så sant Ninja.

    BeBest! Jaså, det gör det! Så du ser ner på oss andra då?? Om du alltid "missar" den hur vet du då att det "hedrar" dig?

    SvaraRadera
  4. Det finns en hel del saker jag inte vet ett dugg om eller vill veta något om, dit hör allt som hör till nöjesindustrin från ungefär Beatles-eran och framåt. Det finns å andra sidan folk som inte för sitt liv skulle ägna mina intressen en tanke eller en krona och det är inte bara tur utan även värdefullt, för det gör världen mångdimmensionell och det behöver den verkligen vara för att alla ska finna den värd att leva i med sin heder i behåll!

    SvaraRadera
  5. jag anser ju att man bör veta något om saker o ting innan man gör tummen ner.

    Jag brukar t.ex ofta lära mig lite om kompisars intressen även om jag inte delar dom. På det viset har jag lärt mig en del om vävning och även fiske. Kunskap är aldrig fel.

    Och i år stod ju en författare på scen. (fniss)

    SvaraRadera
  6. Jag är en motvallskärring då!

    Tack Björn för att du väckte mig! Hade nästan somnat in av alla urtrista låtar.

    Tyckte faktiskt Sara Li och Björn var rätt bra. Smart stuk på upplägget. "Sara Li" sjunger fantastiskt bra. Bra refreng på låten.

    Fanns i alla fall ingen bättre låt denna vecka! Mollys sång kändes som en tröttsam repris på en repris... Ha, ha..

    Jag gillade ju Torsten Flinks framträdande också! :) Båda herrarna är i alla fall annorlunda. Får vara glada att inte Jan Guillou är med!

    Kände mig till slut då, faktiskt riktigt road, men inget kan nog slå första programmet!

    Trazan och Banarne var i alla fall inte med i år och inte Babsan heller. Ha, ha..

    SvaraRadera
  7. Jag gillade ingen av herrarna. De kunde väl duga i någon variant av pratshow som underhållning, eller på teatern. Men inte här. Om någon av dom vinner så avstår jag nog från att se ESC.

    SvaraRadera
  8. Se där! Jag avstår från svenska s.k. musikprogram. Det är iaf. intressant att se att folk engagerar sig, varken det är Bu eller Bää! *ler

    SvaraRadera
  9. Jag tittar på det för det är ett bra tillfälle att se vad vi har för artister. Och vad de kan hitta på på scen. Sen vet man väl att låtarna är lite si o så.
    Det är så sällan det är rena underhållningsprogram på TV. Antingen ska de ha ens pengar eller så slår de ihjäl varandra. Ingendera är kul. :(

    SvaraRadera
  10. Ja, jag är luttrad vad gäller svensk underhållning, och s.k. realityserier. Det enda producenterna har i sikte är att det ska vara ´billigt´ i dubbel betydelse .... som det verkar! Sedan gillar jag inte populärmusik där de bara skriker, för att dölja sin minimala sångröst. Och att Björn Ranelid gick vidare ..., han som är ett stort blysänke i det svenska nöjes- och kulturträsket är en gåta!? Fast jag tror nog att många röstar så, för att rent ut sagt dj--las med programmet. I så fall har de ju lyckats förträffligt! *ler

    SvaraRadera

Kommentarsfält för NatureFootstep Photography

Comments for NatureFootstep Photography